• Volg ons op social media

  • IT-bedrijf vindt oplossing via Stellar Data Recovery

    Gepubliceerd op 14 February, 2012

    Er is bij Stellar Data Recovery een stijgende lijn in het aantal hulpverzoeken dat afkomstig is van IT-bedrijven volgens Chief Operations Officer Kees Jan Meerman. ‘Het verlies van data is een enorm probleem dat steeds groter wordt. Door de snelle technologische ontwikkelingen wordt het recoveren ervan steeds complexer voor IT-bedrijven. Die hebben vaak niet meer voldoende kennis of techniek in huis.’

    Van de 14.813 telefonische hulpverzoeken was eentiende deel afkomstig van IT-bedrijven. Daarnaast verwerkte de helpdesk honderden vragen per mail en via de gratis chatfunctie op www.stellar.nl.   

    ‘De onzekerheid over of ze hun data ooit weer terug zullen zien is wat onze helpdeskmedewerkers zo snel mogelijk willen wegnemen. Daarom proberen we zo snel en zo goed mogelijk bereikbaar te zijn via diverse kanalen. Iedereen wil tenslotte graag snel en goed geholpen worden. Zeker als men omhoog zit omdat er niet verder gewerkt kan worden om dat de data ontoegankelijk is.’

    Omvang
    Meerman: ‘Opvallend is dat de omvang van een datarecoverybedrijf bij de meeste IT-bedrijven een belangrijke rol speelt bij het maken van hun keuze. Terecht natuurlijk, want hoe groter het bedrijf, des te groter de expertise en ervaring die daar is gebundeld in het technische team. Dus een grotere kans op recovery van de verloren data. Daarnaast blijkt dat veel IT-bedrijven een partnership aangaan nadat ze voor de eerste keer door Stellar Data Recovery zijn geholpen.’

    Crash
    Zowel onder bedrijven als consumenten is een gecrashte harde schijf van een desktop of laptop zonder back-up nog steeds het meest voorkomende probleem. Daarna volgen de meer complexe opslagsystemen (RAID-systemen) met verloren bedrijfsdata . Veel voorkomende oorzaken daarvoor zijn vergissingen tijdens het onderhoud, een mislukte back-up restore of een drive failure tijdens een RAID rebuild. Verder ziet Stellar Data Recovery een toename van problemen met SD-kaarten en solid state drives.

    Groei
    Het aantal opdrachten nam in 2011 toe met 15%. Stellar Data Recovery heeft daarom besloten het team van specialisten - dat werkt in het unieke laboratorium in Utrecht – uit te breiden met enkele hardware specialisten. Meerman: ‘We zoeken de beste mensen, want we bieden onze klanten alleen de beste resultaten.’


    Ruim 1.300 deelnemers onderscheiden zich met zekerheid

    Bedrijven die als deelnemer of partner zijn aangesloten bij ICTWaarborg.

    Join the community vanaf € 36,- per maand

    Servicebedrijven (B2C):€ 36,- p/m
    (web)winkels:€ 72,- p/m
    Zakelijke dienstverleners:€ 108,- p/m
    Fabrikanten en leveranciers:€ 108,- p/m

    Onze evenementen

    Loading

    Post- en vestigingsadres
    Tasveld 1A
    3417 XS Montfoort

    Telefoon en e-mail
    Telefoon: 088 - 77 300 73
    Openingstijden: ma t/m vrij 8.30-17.30 uur

    E-mail: info@ictwaarborg.nl
    Internet: www.ictwaarborg.nl