• Volg ons op social media

  • Computerwinkels en reparatie computers en groothandel in computers en software kunnen nu ook aanspraak maken op € 4.000,-

    Compensatie getroffen sectoren vanaf 15 april uitgebreid

    De beleidsregel die getroffen ondernemingen een eenmalig bedrag van € 4.000,- geeft, ook wel bekend als tegemoetkoming ondernemingen getroffen sectoren COVID-19 (TOGS), wordt vanaf morgen 15 april uitgebreid. Vanaf morgen vallen ook ondernemingen die zich richten op reparatie van computers en randapparatuur, groothandel in computers, randapparatuur en software en verhuur en lease van computers en kantoorapparatuur onder de regeling. De volledige lijst vindt u hier

    Komt u hiervoor in aanmerking?

    Allereerst is belangrijk dat uw hoofdactiviteit onder een van de in de regeling benoemde SBI-codes valt. In de KvK vindt u welke code uw onderneming heeft. Via deze zoektool kunt u dit ook controleren.

    Verder gelden de volgende voorwaarden:

    • Uw onderneming is voor 15 maart 2020 opgericht en ingeschreven in het KVK Handelsregister.
    • In uw onderneming werken maximaal 250 personen. Dit blijkt uit de inschrijving in het KVK Handelsregister.
    • De hoofdactiviteit van uw onderneming is op 15 maart 2020 geregistreerd onder een van de vereiste KVK SBI-codes.
    • Uw onderneming heeft een fysieke vestiging in Nederland. Dit vestigingsadres is geregistreerd in het KVK Handelsregister.
    • Niet-horecaondernemingen verklaren ten minste één vestiging met een ander adres te hebben dan het privéadres van de eigenaar/eigenaren. Bij deze ondernemingen mag het privéadres van de eigenaar/eigenaren dus niet gelijk zijn aan het vestigingsadres.
    • Uitgezonderd zijn horecaondernemingen met SBI-code 56.10.1, 56.10.2 en 56.30. Zij verklaren in elk geval één horecagelegenheid te huren, pachten of in eigendom te hebben. Bij deze ondernemingen mag het privéadres van de eigenaar/eigenaren wel gelijk zijn aan vestigingsadres.
    • De tegemoetkoming is eenmalig € 4.000 per onderneming. De tegemoetkoming is dus niet per vestiging.
    • U geeft bij de aanvraag een bankrekeningnummer op dat op naam van de onderneming staat. Heeft u deze niet? Dan mag u ook uw privé-rekeningnummer doorgeven, waar uw zakelijke transacties uit uw onderneming op plaatsvinden.
    • Uw onderneming is niet failliet.
    • Uw onderneming heeft geen verzoek tot verlening van surseance van betaling ingediend bij de rechtbank.
    • U verklaart in de periode van 16 maart 2020 t/m 15 juni 2020 een omzetverlies te verwachten van ten minste € 4.000.
    • U verklaart in de periode van 16 maart 2020 t/m 15 juni 2020 ten minste € 4.000 aan vaste lasten te verwachten. Ook na gebruik van andere door de overheid beschikbaar gestelde steunmaatregelen.
    • U verklaart dat u over het huidige en de afgelopen 2 belastingjaren niet meer dan 

    € 200.000 aan overheidssteun heeft ontvangen (de-minimisverordening). Heeft uw onderneming het gehele bedrag van € 200.000 al uitgeput? Dan komt u niet in aanmerking voor de regeling.

    • Uw onderneming verklaart geen overheidsbedrijf te zijn.

    Waar vraagt u de regeling aan?

    U kunt de regeling hier aanvragen. 

    Let op, u kunt de aanvraag tot en met vrijdag 26 juni 17.00 uur indienen. 

    Ruim 1.300 deelnemers onderscheiden zich met zekerheid

    Bedrijven die als deelnemer of partner zijn aangesloten bij ICTWaarborg.

    Join the community vanaf € 35,- per maand

    Servicebedrijven (B2C):€ 35,- p/m
    (web)winkels:€ 70,- p/m
    Zakelijke dienstverleners:€ 105,- p/m
    Fabrikanten en leveranciers:€ 105,- p/m

    Onze evenementen

    Loading

    Post- en vestigingsadres
    Tasveld 1A
    3417 XS Montfoort

    Telefoon en e-mail
    Telefoon: 088 - 77 300 73
    Openingstijden: ma t/m vrij 8.30-17.30 uur

    E-mail: info@ictwaarborg.nl
    Internet: www.ictwaarborg.nl