• Volg ons op social media

  • Interactieve sessie Webstijl helpt ICTWaarborg-deelnemers met marketing

    Gepubliceerd op 31 March, 2017

    ICTWaarborg-partner Webstijl organiseerde in samenwerking met ICTWaarborg op donderdag 30 maart een deelnemersdag over online leadgeneratie. Tijdens deze middag sprak social media goeroe Martijn Holtes over social selling en vertelde Webstijl-oprichter Nico de Jong over leadgeneratie volgens een simpele formule. De middag werd afgesloten met een bierproeverij door “De Bierverteller”.

    De deelnemersdag “online leadgeneratie”, werd afgetrapt met een interactieve presentatie door veelgevraagde spreker en social media goeroe Martijn Holtes. Hij gaf de bezoekers als belangrijkste boodschap mee dat LinkedIn moet worden vergeleken met een gemiddeld netwerkevenement. Wat je niet zou doen op zo’n evenement moet je ook niet op LinkedIn doen: geef dus niet meteen je 

    telefoonnummer; ga niet alleen zenden, maar ga met elkaar in gesprek; en vertel niet waar je naar op zoek bent, maar vertel wat je te bieden hebt.

    Daarnaast raad hij iedereen aan om de kennis die zij hebben vrij te delen. “Bedrijven die dat doen, behalen uiteindelijk meer omzet.” Holtes geeft aan expertise goed kan worden gedeeld via bijdragen op LinkedIn. “En het mooie daarvan, is dat Google dit niet als duplicate content ziet. Hetzelfde blog kan je dus ook op je website zetten.”

    Van USP naar UBP

    Na een korte pauze kwam Nico de Jong van Webstijl aan het woord. Hij begon met een interactieve app, waarmee aanwezigen zijn vragen eenvoudig en anoniem konden beantwoorden. Nadat de aanwezigen hiermee wat meer inzicht in de eigen marketing-opzet hadden gekregen, vervolgde De Jong zijn verhaal. “Wij doen leadgeneratie volgens een simpele formule: communiceer niet wat je verkoopt, maar laat weten welke pijn je weg neemt en welke problemen je oplost. Daarmee ga je van USP’s (Unique Selling Points) naar UBP’s (Unique Buying Points) en dat slaat een stuk beter aan, aldus De Jong.

    De klant heeft vragen en jij moet ervoor zorgen dat je antwoord op die vragen hebt, meent De Jong. “Maar hoe weet je welke vragen de klant heeft? Heel simpel: ga gewoon in gesprek met de klant. Vraag hem/haar waar zij bij je hebben gekocht.” Uiteindelijk kan je deze klanten de informatie dan geven in ruil voor hun contactgegevens, zodat je nieuwe leads hebt. Maar let op: vraag niet om teveel informatie, want dat maakt de drempel een stuk hoger.

    Het is een proces

    Een belangrijke les die hij hierbij wil meegeven is dat online marketing een proces is. “Denk dus niet dat je er na één keer klaar mee bent. Je moet continu bezig blijven en toch zeker één keer per maand. Wanneer je dat doet, haal je veel meer uit je website.”

    Bierproeverij

    Ter afsluiting van een boeiende middag werd er nog een bierproeverij georganiseerd door “De Bierverteller”. Onder het genot van verschillende biertjes spraken de aanwezigen verder over hun eigen marketingervaringen en wat ze hieraan willen aanpassen na de middag. Wij wensen iedereen veel succes met het voortzetten en uitbreiden van hun marketingstrategie!


    Ruim 1.300 deelnemers onderscheiden zich met zekerheid

    Bedrijven die als deelnemer of partner zijn aangesloten bij ICTWaarborg.

    Join the community vanaf € 35,- per maand

    Servicebedrijven (B2C):€ 35,- p/m
    (web)winkels:€ 70,- p/m
    Zakelijke dienstverleners:€ 105,- p/m

    Onze evenementen

    Loading

    Post- en vestigingsadres
    Tasveld 1A
    3417 XS Montfoort

    Telefoon en e-mail
    Telefoon: 088 - 77 300 73
    Openingstijden: ma t/m vrij 8.30-17.30 uur

    E-mail: info@ictwaarborg.nl
    Internet: www.ictwaarborg.nl