• Volg ons op social media

  • Een Cyberverzekering afsluiten via Zicht, risico- en verzekeringsadviseurs.

    Gepubliceerd op 4 november, 2020

    Cyberverzekering als verlenging dienstverlening voor uw opdrachtgevers?

    Bestaat uw ICT dienstverlening uit hosting- of managed serviceprovider? Dan hebben wij een interessant voorstel voor u en uw opdrachtgevers als zij het slachtoffer worden van een cyberincident.

    Het aantal bedrijven dat een cyberverzekering afsluit stijgt. Dat is een goede ontwikkeling, omdat de incidenten steeds groter en complexer worden en de directe kosten en gevolgschade aanzienlijk kunnen zijn. Wij zien dat bij cyberincidenten de verzekeraar nog wel eens laat in het oplossingsproces worden geïnformeerd. Dat kan kostenverhogend werken en vertraging geven in het oplossen van het incident. Daarom adviseren wij hosting- en managed service providers te inventariseren of hun klanten een cyberverzekering hebben en in hun incident response plan op te nemen dat de verzekeraar geïnformeerd moet worden. 

    Unieke dekking

    Om snel, oplossingsgericht en zonder discussie over kosten aan de slag te gaan in het geval van een mogelijk cyberincident is er een unieke dekking in onze cyberverzekering, de vergoeding van kosten van de eigen cyberspecialist/hosting- of managed service provider gedurende in ieder geval de eerste 48 uur van een incident. Dit kan een mooie aanvulling op de dienstverlening zijn omdat de kosten meestal niet in de dienstverlening / de SLA zijn opgenomen. De vergoeding van deze dekking is wel gemaximeerd. Verder is uniek dat het eigen risico komt te vervallen.

    Samengevat, het doel is bij een cyberincident snel te kunnen schakelen om oplossingsgericht het incident te kunnen tackelen in samenwerking met het eigen ICT bedrijf. De eerste 24/48 uur zijn daarbij vaak cruciaal. Iedereen bij dit proces is winnaar. Uw opdrachtgever die optimaal, zonder te veel discussie over kosten geholpen wordt. U als hostingbedrijf of managed service provider kan als deskundige het proces begeleiden waarbij de eventuele kosten buiten de SLA worden vergoed. En niet te vergeten de verzekeraar, deze is in een vroeg stadium bij het incident betrokken wat uiteindelijk weer kosten-besparend kan zijn. Mocht verdere escalatie vanwege impact en/of omvang nodig zijn dat zijn alle juiste partijen inmiddels betrokken. 

    Heeft u interesse om over deze mogelijke dienstverlening verder te spreken? Neem dan contact op met Kees Hoogenraad, specialist ICT-aansprakelijkheid en cyber bij Zicht, risico- en verzekeringsadviseurs via 06-53342318 of e-mail kees.hoogenraad@zichtadviseurs.nl.

     


    Ruim 1.300 deelnemers onderscheiden zich met zekerheid

    Bedrijven die als deelnemer of partner zijn aangesloten bij ICTWaarborg.

    Join the community vanaf € 35,- per maand

    Servicebedrijven (B2C):€ 35,- p/m
    (web)winkels:€ 70,- p/m
    Zakelijke dienstverleners:€ 105,- p/m
    Fabrikanten en leveranciers:€ 105,- p/m

    Onze evenementen

    Loading

    Post- en vestigingsadres
    Tasveld 1A
    3417 XS Montfoort

    Telefoon en e-mail
    Telefoon: 088 - 77 300 73
    Openingstijden: ma t/m vrij 8.30-17.30 uur

    E-mail: info@ictwaarborg.nl
    Internet: www.ictwaarborg.nl