Slim adverteren kun je leren

Bijna ieder ICT bedrijf doet het… adverteren in Google Ads. De kwaliteit van de advertenties zijn meestal tranen trekkend. Met als gevolg: hoge kosten, weinig leads en nog erger omdat ‘we’ niet weten hoe het wel moet laten we het maar doorlopen anders lopen we wellicht verkeer mis.

Een korte introductie in Google Ads. 

Google Ads of AdWords zoals het vroeger heette is een veilingsysteem.

Heel simpel gezegd komt het erop neer dat je biedt op een bepaald woord en dat je met dat woord (betaald) gevonden wordt in Google als er op dat woord gezocht wordt. Overigens is het niet helemaal zo dat de hoogste bieder altijd bovenaan komt. Google houdt ook rekening met de ‘Quality score’ ofwel de relevantie van de pagina waarop men terecht komt. In de praktijk kom ik vaak tegen dat ICT-bedrijven adverteren op bijvoorbeeld Office 365, SharePoint en Microsoft Dynamics. Superleuk voor de portemonnee van Google en voor de marketeer die vol trots kan laten zien dat uw organisatie betaald bovenaan staat. Maar niet bepaald een slim doordachte strategie. Maar hoe dan wel? Hoe kan ik zonder euro’s te betalen voor interessante keywords wel vermeld worden aan mensen die zoeken op relevante woorden? 

Dat is eenvoudiger dan je denkt. Je moet alleen een paar belangrijke basisregels kennen.

Nog geen deelnemer? Laat via onderstaand contactformulier uw gegevens achter en wij nemen contact met u op.

(Loading)

Join the community vanaf € 39,- per maand

Servicebedrijven (B2C):€ 39,- p/m
(web)winkels:€ 78,- p/m
Zakelijke dienstverleners:€ 117,- p/m
Partners€ 250,- p/m
Loading...